Fortsatt rød-grønt flertall!

Ny meningsmåling i Sarpsborg viser rød-grønt flertall i Sarpsborg. Arbeiderpartiet får 44,9 %, noe vi er veldig godt fornøyd med ett år før valget.

Karin

Dette gir oss stor motivasjon inn i valgkampen, sier leder av Sarpsborg Arbeiderparti, Karin Brenden Korneliussen.

Sindre står sterkt i Sarpsborg.

Ett av spørsmålene i undersøkelsen var hvem innbyggerne ønsket som ordfører i Sarpsborg etter valget neste år. Her svarer 43,4 % Sindre Martinsen-Evje, 24,4 % Harald Rønneberg fra Høyre 7,1 % prosent vil ikke ha noen av dem, mens 25,1 % prosent svarer at de ikke vet hvem de ønsker skal bli ordfører.

-Dette viser at Sindre står sterkt i Sarpsborg og at vi har en tydelig og godt likt ordfører i Sindre, sier en fornøyd partileder.

-Dette er en god meningsmåling for oss et år før valget, jeg ser på dette som en stor tillitserklæring, men det er fortsatt ett år igjen til valget, og jeg er forberedt på en kamp helt inn til siste slutt.

Vi tar ingenting for gitt, målet vårt er at det fortsatt skal være et klart og tydelig rød-grønt flertall i 2019, da er det ekstra motiverende med slike meningsmålinger som kommer nå, sier Sindre.

FAKTA

Undersøkelsen er en bestilling av Sarpsborg Arbeiderparti og er gjennomført av Sentio i perioden 8-11 oktober. 500 personer er intervjuet.