Sindre, Therese og Klaus

Hvilket Sarpsborg vil vi ha?

Vår ungdomskandidat Vegard Finnes, mener at politikk handler om hverdagen vår og viktigheten av en helhetlig politikk.

Vegard Finnes

9. September skal Sarpsborgs innbyggere avgjøre hvem som skal styre byen vår de neste fire årene. Det er for mange et vanskelig valg, og mange er usikre på hvem de skal stemme fram. Jeg mener Sarpsborg fortsatt må styres av Arbeiderpartiet.

Det mener jeg fordi politikk handler om alt vi gjør i hverdagen vår. Mange av oss jobber i byen, pendler fra byen, har barna i barnehage og på skole. Vi har foreldre på sykehjemmene og mange får tjenester fra hele kommuneapparatet. Ja, for vi får faktisk tjenester fra kommunen helt fra vi blir født til vi tar vårt siste åndedrag. Derfor må partiet som skal styre kommunen ha en helhetlig politikk som vil gjøre det beste for de mange og ikke for de få.

Arbeiderpartiet har styrt kommunen lenge og det har absolutt gitt resultater. Vi kan se tilbake på en stolt fortid og vil skape en fantastisk framtid. Sarpsborg Arbeiderparti vil satse på kultur, sentrumsutvikling, gode kollektivløsninger og trygge arbeidsplasser. Vi vil at barna våre skal ha gode oppvekstsvilkår og derfor vil vi at alle skal få et felles måltid gratis på skolen. Dette har synergieffekter og gjør Sarpsborg til en god og attraktiv by å både jobbe og bo i.

Jeg stiller til valg for Sarpsborg arbeiderparti fordi jeg ser hvilken iver og gjennomslagskraft det er i parti for å virkelig gjøre det beste for byen og oss som bor her. Med Arbeiderpartiet i spissen vil vi få et fortsatt blomstrende Sarpsborg, derfor bør du gjøre som meg, stemme på Arbeiderpartiet.