Kvinner på topp - siste frist!

Therese Thorbjørnsen, deltager på «Kvinner på topp»-kurs sentralt, og kvinnepolitisk ansvarlig i Østfold Arbeiderparti, Hanne Tollerud – vil ha med flere kvinner på kurs!

Hanne Tollerud og Therese Thorbjørnsen

Hanne Tollerud, kvinnepolitisk ansvarlig i Østfold Arbeiderparti, og Therese Thorbjørnsen fra Sarpsborg Arbeiderparti

Det nærmer seg siste frist for på melding til Østfold Arbeiderparti sitt «Kvinner på topp»-kurs for kvinner i Østfold. Påmeldingsfrist er utvidet til 17.desember til partikontoret (mail: [email protected]), med påmeldingen skal det leveres en kort begrunnelse for hvorfor nettopp du bør være med på dette kurset!

Kurset legger opp til 3 samlinger i løpet av de første månedene av 2018. Temaene er varierte, foredragsholderne er både lokale og nasjonale kvinner og målet med kurset er å styrke kvinnene som deltar på kurset i arbeidet innen politikken i fylket!

Vi tok en liten prat med Therese og Hanne, for å høre hvorfor de mener at dette kurset er så viktig.

«Jeg tok «Kvinner på topp» i 2011, og kan trygt si at dette har vært til stor hjelp både som lokalpolitiker og nå som ordfører. Kurset som vi nå ruller ut i Østfold bygger på det sentrale «Kvinner på topp», og her får du medietrening, debatt- og taletrening, og ikke minst hvordan håndtere sosiale medier.», sier Hanne.

«For meg er det viktig å ta med de erfaringene og den lærdommen jeg får på det sentrale kurset, og dele det videre med noen av alle de supre kvinnene vi har i organisasjonen her i Østfold», sier Therese som er årets deltager fra Østfold på det sentrale «Kvinner på topp».

Begge to er strålende fornøyde med at mange allerede har søkt på kurset – men oppfordrer også alle de som har lurt litt på om de skal eller ikke til å hoppe i det og sende en søknad før fristen går ut!