Sammen skaper vi gode lokalsamfunn!

Av: Therese Thorbjørnsen

Therese Thorbjørnsen åpner Alvim velforening

Gratulerer til Alvim velforening

På mandag kveld var det klart for kick off for den nystiftede velforeningen på Alvim. Velforeningen har som visjon å fremme trivsel, kunnskap, tilhørighet og toleranse blant beboere på Alvim i Sarpsborg.

Hva skal man med en velforening, kan noen spørre seg?

En velforening er en god måte å få løst oppgaver i nærmiljøet sitt på i fellesskap. Det kan være mye man ønsker å få til i sitt eget nærmiljø. En aktiv velforening skaper og utvikler levende lokalsamfunn. Ikke minst så får naboer en grunn til å bli bedre kjent med hverandre når de jobber sammen for felles mål. Det er viktig å engasjere seg i hverandre, og i lokalmiljøet sitt. Ingen bygger gode lokalsamfunn alene, vi bygger de sammen!

Kjære Alvim Velforening; sammen kan dere gjøre hjemstedet deres bra. Dere kan påvirke oss politikere, dere kan sette dagsorden og dere kan sammen være med på å forme Alvim slik dere ønsker. Ved å danne velforeningen tar dere ansvar, dere skaper tilhørighet og dere skaper et sterkere fellesskap!

Jeg vil ønske dere lykke til med arbeidet, og jeg gleder meg til å følge dere aktivt på veien for å nå målene deres.

Gratulerer med nylaget velforening!