Sarpsborg før og nå

Av: Nancy Githmark

Nancy Githmark

Sarpsborg før og nå- hva synes dere?

Jeg digger at Sarpsborg er i utvikling, modnes og blomstrer som aldri før. Jeg digger at vi har ny og moderne brannstasjon, nytt og moderne politihus, nytt tinghus, nytt helsehus med allsidig og viktig innhold, og med legevakt som har romslig og livsviktig innhold. Nytt sykehus på Kalnes. Storbyen og hotell i sentrum med parkeringshus.

Snart har vi nytt og moderne bibliotek. Etterhvert ny ambulansetjeneste med moderne  lokaler og utstyr. Snart større St Olav videregående. Ny barneskole i Sandesundsveien. Flott rådhus, flott park med ny scene og tribuner. Og ny kunst og nye statuer og utsmykkinger i og utenfor bykjernen.

Digger at vi har industri i byen vår som gir arbeidsplasser i verdensklassen og særklasse. Nye barnehager. Jeg digger at vi har fått ny storstue og kulturarena med moderne scene. Digger at vi har flotte rekreasjonsområder både sentralt, i skog og omegn i tillegg til kyststier. Digger strendene og fine turområder med sanitæranlegg og tilrettelegging. Og golfområder!

Digger at vi har flotte lekeplasser for de små. Treningsområder for store og små. Flotte badeanlegg og strender. Jeg digger at vi har flotte boanlegg sentralt og i utkant av bykjernen. Dette for å nevne noe!

Og til sist, jeg digger at vi har et topplag i både fotball og hockey!

Sarpsborg er en by som allerede har fylt 1000 år, og jaggu henger vi med fortsatt- jeg er stolt av byen vår!