Skal Sarpsborg styres av et parti som kun er opptatt av en sak?

av: Vegard Finnes, leder Sarpsborg AUF og 7.kandidat på bystyrelista.

Vegard Finnes

Svaret for oss i AUF er veldig enkelt; nei! Jernbane engasjerer, og Sarpsborg AUF er i aller høyeste grad opptatt av jernbanen. Vi mener den skal ligge i byen og vi mener det skal være et reelt togalternativ som faktisk gjør at man kan gå fra sentrum og til togstasjonen. Det er slik vi får samspill mellom folkehelse og klimavennlige transport alternativer. Jernbane får være jernbane og hvor vi står er helt klart. For oss i AUF er det utrolig mange andre saker som vi må si kommer høyere enn jernbanedebatten.

Vi vil at alle barn i Sarpsborg skal få gratis mat i skolen, gode aktivitets- og kulturmuligheter og vi vil at de som har vokst opp i Sarpsborg skal ønske seg tilbake etter at de har vært ute og opplevd verden. Dette er bare noen saker vi mener er viktig, men hva mener Det rette parti om det? Hva skal Det rette parti ha som politikk når jernbanen ligger der, og hvordan ønsker de at utviklingen skal være i Sarpsborg? Dette fortjener innbyggerne i Sarpsborg et svar på, dersom de selv mener at de er at parti som skal styre Sarpsborg.

Sarpsborg AUF har fått være med å jobbe fram programmet som Sarpsborg Arbeiderparti går til valg på. Et program som inneholder mer enn en sak. Et program som er opptatt av hele kommunen!

For Sarpsborg er mer enn jernbane. Og det er hundrevis av saker som skal vedtas av bystyret hvert eneste år. Da kan ikke det eneste svaret deres være «rett linje»!