Sommerhilsen fra partilederen

I det vi nærmer oss årets lengste dag og ferien nærmer seg med stormskritt, er det naturlig å reflektere over det første halvåret og se på planene for det neste halvåret. Det har vært en hektisk periode etter kommunevalget i fjor. Store politiske debatter har blitt gjennomført og nye veivalg er blitt tatt. I løpet av dette halvåret har vi fått lagt viktige grunnsteiner for å fjerne alle dobbeltrom på sykehjemmene våre. Sarpsborg Ap har gått i spissen for å etablere et nytt bibliotek i sentrum. På Sandbakken kommer det takket være oss en ny flerbrukshall. Vi ser at det bygges mange steder i Sarpsborg, og at det etableres nye arbeidsplasser. Det er bra, vi er og skal være en by i positiv utvikling!

original_1478641746_5620842

Sarpsborg er som kjent 1.000 år i 2016. Det skjer flotte arrangementer rundt om i hele byen og kulturlivet, frivilligheten, idretten og næringslivet bidrar sammen med kommunen til folkefesten i byen vår. Sarpsborg Arbeiderparti vil gi en forestilling kalt Oscar Torp-kvelden som en jubileumsgave til byens innbyggere. Foreløpig er ikke alt avklart, men det blir en spennende kveld med underholdning og spennende personer.

Høsten 2016 vil se et forsterket fokus på partiorganisasjonen vår. Partistyret har en ny organisatorisk handlingsplan på høring i arbeiderlagene våre, og denne skal danne grunnlaget for nye medlemmer og ny blomstring for bevegelsen vår. Fra 1. august er det også en ny utvalgsstruktur på plass i Sarpsborg og mange er ivrige etter å arbeide med de politiske sakene. I møteplanen for høsten er det store planer om både åpne skoleringskvelder og debatter om hvilke veivalg vi skal ta fremover.

Vi har på våre nettsider lagt ut informasjon om høstens møter og der vil dere også finne studieplanen vår. Følg med på http://sarpsborg.arbeiderparti.no/ så holder du deg oppdatert på vår aktivitet. Vil også oppfordre deg til å titte innom ordfører Sindre Martinsen-Evje sin facebook-side hvor han legger ut flotte bilder og informasjon om mye av det som skjer i byen vår!

Ønsker deg gode sommerdager med familie, venner, smil, glede og flotte opplevelser i Solbyen Sarpsborg!

Med solidarisk hilsen

Fredrik Bjørnebekk-Waagen